Returer och Reklamation

 

Ni har 14 dagars returrätt. Varan/varorna skall vara i orginalskick, dvs oanvänt och alla ettikerer skall sitta på varan!

 

Våra rutiner för Returer är här för att underlätta för er! Vill ni av någon anledning returnera en vara eller ett köp gör ni enklast såhär: Maila oss på info@wains.se - skriv ordernummer och vad du returnerar - och gärna orsak till returen! Är det så att du vill byta storlek så är det enklaste att du lägger en ny order på varan med den storlek du önskar - detta för att varor inte ska hinna ta slut innan vi hinner reservera/ta bort från lagret! OBS Ge oss 24 timmar att svara på era returmail, snälla! Har ni inte fått svar inom 48h (arbetsdagar) så maila oss igen på info@wains.se 

 

När du mailat oss skickar vi dig en returfraktsedel som du använder för att skicka tillbaks varan/plagget - du printar enkelt ut och lämnar in på närmaste DHL ombud! 

 

När vi fått tillbaks returen krediterar vi ditt kort eller makulerar ev klarna faktura - minus returfrakten om du returnerat allt - dvs sek 69:-. Vi skickar fraktfritt om din beställning är på över sek 1.000 - och har du betalat frakt på en beställning under sek 1.000 så kostar en retur av hela din beställning sek 69:- i frakt till dig och sek 69 i retur.Vi har enligt lag 30 dagar på oss att betala tillbaks returer/reklamationer - och vi gör det så snart vi hinner självklart!

Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan ej längre finns i lager kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

 

Kontakta alltid info@wains.se vid en reklamation så hjälper vi dig! Hoppas ni ska tycka detta är enkelt och bekvämt!

Har ni några funderingar så bara hör av er!

 

/Bettina 

 

 

 

Wains